Sunday, March 6, 2011

cupcake ku sentiasa jadi..


Sejak belajar buat cupcake, maka saya pun kemaruk buat cupcake. Tetapi belum lagi saya cuba resipi dari buku sifu Lynn Hassan. Sebab kebanyakan resipi Lynn guna butter, saya nak buat cupcake guna minyak daisy jer. Jadi saya modify resipi kek dari buku resipi daisy, masukkan dalam cup. Hasilnya semua menjadi walaupun yg terbaru malam ini (gambar atas-kek carrot) resipinya tak ikut 100%, jadi juga.


24 feb saya buat cupcake dari resipi kek pisang. Ok juga, cuma tak hias. Memang belum mula menghias sebab bahan tak cukup.Cari kat kedai kek pun tak ada jual krimwell tu. Nak kena ronda satu Kuantan la pulak..

Inilah hasil resipi kek buah yg telah saya tambah tepung (40g) untuk buat cupcake. Ok, hasilnya menjadi gebu3 semuanya tahan lama 10 hari. ha boleh lah jual...(sendiri beli) :)

No comments: